Hoe gaat het met iedereen?

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Hoe gaat het met iedereen?

Bericht door Betty G »

Goedemorgen allemaal,

Voorlopig nog geen activiteiten, ik mis de CS, Aktivo en mijn wandelvereniging zeker. Elk vrij weekend had ik meestal wel een uitstapje. Uiteraard ook mijn familie maar met hen kan ik chatten, bellen, beeldbellen, skypen enz. Afgelopen weekend even bij mijn ouders koffie gedronken, we zaten in de tuin en hielden goed afstand. Was al een poosje geleden dat ik bij mijn ouders ben geweest. Verder ben ik voorzichtig, vooral omdat ik ook in de zorg werkzaam ben. 1x per week ga ik naar de supermarkt en verder zo min mogelijk naar andere winkels. Op mijn werk gaat het nog goed, gelukkig geen coronapatiënten. Uiteraard houden wij ons aan de beperkingen zeg maar maatregelen die genomen zijn. Voor de bewoners moeilijk hoor om geen bezoek te krijgen en niet meer deel te kunnen nemen aan de activiteiten. Bijna dagelijks hadden we activiteiten dat is voor de mensen wel een gemis. Sinds kort kunnen ze contact met de familie hebben, beeldbellen was er al met behulp van onze activiteitenbegeleidster. Nu ook in het winkeltje, familie uiteraard buiten achter het raam, dit mag op de kiepstand worden gezet. Boodschappen, bloemen en was worden door de familie in de sluis gezet en wij halen het daar weer weg. Uiteraard belt de familie wanneer ze wat komen brengen enz. Ik blijf er verder rustig onder, je kan wel paniek gaan zaaien maar daar heb je niets aan. Ook voor de bewoners moet je je rustig houden en alles zo gewoon mogelijk, uiteraard rekening houden met de coronaregels, laten doorgaan. Ik werk niet veel extra omdat ik al een contract heb voor 34 uur. Soms in het weekend een paar uurtjes helpen met de warme maaltijd enz. omdat alle bewoners nu op de kamer eten. Dat kost wel extra werk en het moet vlot worden uitgedeeld. Verder ben ik nog goed gezond en een paar collega's zijn ziek geweest, getest en geen corona. Momenteel is het rustig op mijn werk, op andere locaties helaas wel corona. Ik wens iedereen het beste en we moeten het maar rustig afwachten, ik vind het goed dat Rutte de teugels nog strak houdt.
Groetjes Betty.

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

Re: Hoe gaat het met iedereen?

Bericht door Hendrik Ritsema »

Hoi Betty,

we moeten het maar rustig afwachten.
Als organist heb ik drie weken geleden uitvaart gehad van een mevrouw, overleden aan corona.
Vorige week overleed had man aan dit verschrikkelijke virus. Haar man stond als leraar voor de klas, 65 jaar geworden, net niet met pensioen.
De tijd in de supermarkt hou ik zo kort mogelijk. Ik schrijf de boodschappen van tevoren op die ik nodig heb, grijp alles en haast me snel naar de kassa.
Betalen doe ik nu door het pasje er naast te houden en dan: wegwezen! Thuis opnieuw de handen even wassen.
Verder: weinig contacten met anderen.
Wel zo rustig. Onthaasten wordt dat toch ook wel genoemd.

Blijf gezond,

Hendrik.

Miguel L
Berichten: 77
Lid geworden op: 30 jul 2010, 17:36
Provincie: Maak een keuze...

Re: Hoe gaat het met iedereen?

Bericht door Miguel L »

Hoi allemaal,
Helaas doordat het verpleegtehuis dicht is voor bezoekers, werk ik in het centraal magazijn/linnenkamer van Alliade.
Tijdelijk ben ik daar schoonmaker, dus op een andere werkplek helaas.
Als op ten duur de corona heel erg afneemt, kan ik weer als conciërge in het verpleegtehuis gaan werken.
Hoop dat het met iedereen goed gaat.
Mis de activiteiten wel, maar fijn dat stap voor stap, meer activiteiten mogelijk zijn.
Gelukkig kunnen we weer gebruik maken van een terras bij een Grand-café.
Hoop dat het niet meer lang duurt, dat er weer een activiteit is.
Groetjes, Miguel

Plaats reactie