WIJZIGING: wandeling omgeving Ootmarsum za 8 sept.

Gesloten
Meindert M
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 mar 2006, 13:07
Provincie: Friesland

WIJZIGING: wandeling omgeving Ootmarsum za 8 sept.

Bericht door Meindert M »

Locatie:
Adres: Markt 5
Plaats: Ootmarsum
Verzamelplaats/tijd:restaurant Rien Schulte, Markt 5 te Ootmarsum
verzamelen om 11 uur; vertrek om 11.30 uur
Aanmelden voor: 5 sept
Kosten: 1 euro

Waarom 2e keer:
Vorige keer was het aantal aanmeldingen te laag om het door te laten gaan. Toch ben ik ervan overtuigd dat er meer belangstelling moet zijn voor zo'n bijzondere wandeltocht. Daarom is er nog een keer de mogelijkheid om je op te geven voor de wandeling in de omgeving van Ootmarsum.


Omschrijving activiteit:

De wandeling start in hartje Ootmarsum. Als we Ootmarsum verlaten, ontwaren we direct al het bijzondere glooiende landschap. Links de Kuiperberg en rechts de Kersberg. Na dit open terrein gaan we het natuurgebied Springendal in. Dit stukje Twente heeft als bijnaam 'de tuin van Nederland’. Als je het Springendal ziet, begrijp je direct waarom. Schilderachtige kwelvijvers, watervalletjes en smalle beekjes midden in het bos zorgen voor een prachtig aanblik.

Midden in het bos is een vijver. Hier gaan we even pauzeren om wat te nuttigen of te luisteren naar de stilte en de natuurgeluiden. Je mag met elkaar praten maar dan wel heel erg zacht. Dat is namelijk erg natuurvriendelijke.

We vervolgen onze route naar de Paardenslenkte. Dit is een groot heidegebied. Bij het noordelijkste puntje hiervan steken we de grens over naar Duitsland. Hier vervolgen we onze route langs de landbouwvelden van die Deutsche Bauern. Dit doen we net zolang totdat we Gasthof Koninghoek in het vizier krijgen. Hier gaan we even zitten om ons voor te bereiden op het laaste deel van de tocht.

Nadat we vermeende vermoeidheid weer van ons hebben afgeschud trekken we Nederland weer in via Het Springendal. Via Oud-Ootmarsum gaan we terug naar de vestingstad Ootmarsum. Daar maken we nog even een ronde opdat we ook een goed beeld krijgen van dit oude en wel heel bijzondere stadje.

Na afloop is er de mogelijkheid samen ergens te gaan eten (chinees of hollands).


Openbaar vervoer

Ik kan een paar mensen meenemen van het treinstation Almelo, mochten er mensen zijn die met het ov willen reizen. Ootmarsum is ook te bereiken met de bus vanuit Almelo en Oldenzaal.
Vertrek Almelo-treinstation 10.19 uur en aankomst 11.02 uur in Ootmarsum.
Vertrek Oldenzaal-treinstation 11.05 uur en aankomst 11.26 uur in Ootmarsum.


Hoe meld je je aan?

Door op '' Nieuwe reactie '' te klikken (bovenaan de pagina); ieder lid kan jou reactie ook lezen.
Door op '' Pb '' (= prive bericht) te klikken (onderaan de pagina); alleen de ontvanger kan jouw bericht lezen.

Als er minder dan 10 aanmeldingen zijn, vraag ik iedere aanmelder of hij of zij nog mee wil doen.


Tot ziens,
Meindert Marinus


[hide]
  1. Deelnemerslijst:
  2. Meindert Marinus + eten
  3. Coerd D + eten
  4. Hendrik Ritsema + eten
[/hide]
Laatst gewijzigd door Meindert M op 08 aug 2007, 19:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: WIJZIGING: wandeling omgeving Ootmarsum za 8 sept.

Bericht door Hendrik Ritsema »

Hoi Meindert,

hierbij mijn aanmelding voor de wandeling + eten.
Het Springendal is een mooie omgeving en je hoeft er niet eens voor naar Spanje :)
Hoewel deze activiteit voor mij ook niet naast de deur ligt lijkt het mij leuk om deze mooie streek van Nederland te verkennen.
En een eindje reizen heb ik hier best voor over.

Als er ChristenSingles zijn die ook uit de omgeving van Delfzijl komen en willen carpoolen: stuur mij even een berichtje.

Twijfel niet om mee te doen aan deze wandeling.
De Sallandse fietstocht die Meindert de vorige keer organiseerde was ook reuzegezellig.
Als je dit nog wil nalezen kan dit, want Alida heeft hier een leuk verslagje over geschreven.

Jos P
Berichten: 61
Lid geworden op: 17 dec 2006, 17:36
Provincie: Maak een keuze...

re: WIJZIGING: wandeling omgeving Ootmarsum za 8 sept.

Bericht door Jos P »

Als ik terug ben van vakantie laat ik wel weten of ik meega.

Gesloten