cultuursnuiven in Marssumer Poptaslot GAAT NIET DOOR!!

Plaats reactie
Wijtze W
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 okt 2006, 08:14
Provincie: Maak een keuze...

cultuursnuiven in Marssumer Poptaslot GAAT NIET DOOR!!

Bericht door Wijtze W »

Beste mensen,

In het leuke dorpje Marssum (vlakbij Leeuwarden) staat een schitterend Slot (kasteeltje) van de familie Heringa en Popta. Twee hele belangrijke adellijke families in dit deel van Friesland. We bekijken olv een gids het Poptaslot en gaan ook nog even de nabijgelegen dorpskerk in waar ook veel voetstappen van hen staan.

Programma zaterdag 17 oktober 2015

verzamelen om 12.30 uur achter het NS station Leeuwarden,
vervolgens fietsen we naar Marssum (fiets kun je huren bij de NS fietsenstalling);

Om 14.00 uur begint de rondleiding en is ongeveer 16.00 uur afgelopen;
We kunnen nog wat drinken in restaurant "het "Grauwe Paard" en fietsen dan terug naar het NS station.

Kosten: fietshuur (8,50) en entree Poptaslot (6,00)
minimaal 10 personen anders gaat de rondleiding niet door, aanmelden t/m 12 oktober.

het beloofd een fijne excursiemiddag te worden! We genieten van een stukje schitterende historie van Friesland.

groet, Wijtze Woudwijk

Hettie D
Berichten: 141
Lid geworden op: 02 feb 2011, 12:47
Provincie: Maak een keuze...

re: cultuursnuiven in Marssumer Poptaslot GAAT NIET DOOR!!

Bericht door Hettie D »

Hallo Wijtze

Ik lees jou bericht nu pas,ik heb thuis geen computer en ga soms naar de bibliotheek
Jammer dat jou activiteit niet door gaat,want het leek mij een mooie en interresante middagtocht
Ik had mij er voor op willen geven
Ik hoop dat je het nog eens op een andere datum organiseerd,ik vond de stadswandeling door Leeuwarden die jij eens organiseerde ook interresant

Groeten

Hettie Drost

Plaats reactie