Publieks-Vogelexcursie in Groningen-Zuid 19 januari 2013

Plaats reactie
Alie B
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:57
Provincie: Maak een keuze...

Publieks-Vogelexcursie in Groningen-Zuid 19 januari 2013

Bericht door Alie B »

Leeftijdsgroep: alle leeftijden
Locatie: Stad Groningen, natuur in het zuiden
Verzamelplaats/tijd: 9.15 uur Schaaksport 102, hoofdingang verpleeghuis Maartenshof, centrale plein t.o. De Brasserie
Kosten: kosten van consumpties

Omschrijving activiteit: We sluiten aan bij de volgende aktiviteit:

De Vogelwerkgroep Zuidwest houdt op 19 januari een publieksexcursie. Vertrek is om 10.00 uur vanaf de Albert Heyn aan de von Suttnerstraat. Onder leiding van de ervaren gids Harrie Westerhuis lopen we langs de Veenweg, richting de Hoornse Plas. De oude huizen en bomen langs de Veenweg zorgen ieder jaar weer voor mogelijk bijzondere waarnemingen van vogels, zoals appelvinken, kuifmezen en sperwers. Wie weet zien we het ijsvogeltje ook nog wel. Iedereen is welkom, deelname is gratis.

Ik heb de excursie al 3 keer meegemaakt en ik vind het nog steeds de moeite waard om deel te nemen. In de natuur is het telkens weer anders. Ik herinner mij de keer dat het hartje winter was, er kon worden geschaatst. Voor de vogels een moeilijke tijd om aan eten te komen. Onder leiding van een gids heb ik veel gezien, wat anders door mij niet zou worden opgemerkt. Ik ben nog onder de indruk van de aalscholver die onder het ijs ging duiken naar vis en dan kletsnat weer boven kwam met zijn prooi.
Ga mee en laat je verrassen.

9.15 Verzamelen vooraf bij Maartenshof, kop koffie (vanaf 9.30 is er koffie verkrijgbaar).
9.45 lopend richting von Suttnerstraat (t.o. Albert Heynwinkel, 5 min lopen)
10.00 start excursie
12.00 rond deze tijd einde excursie, koffie bij Cafe Hoornsemeer, Palmelaan 305 (naast AH winkel)
13.00 lopend naar Kaap Hoorn ( Kaapsebaan 1, Haren, naast Hoornse Plas, 10 min lopen) voor de lunch (kosten tussen €5,50 en €12,50)

Tot ziens,
Alie

[hide]
  1. Deelnemerslijst:
[/hide][font=Arial] [/font]

Alie B
Berichten: 32
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:57
Provincie: Maak een keuze...

re: Publieks-Vogelexcursie in Groningen-Zuid 19 januari 2013

Bericht door Alie B »

Een heel goed en gezond 2013 wens ik jullie. Ik hoop jullie te zien
bij deze aktiviteit.
groet
Alie

Plaats reactie