bergwandeling 7 mei

Plaats reactie
Meindert M
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 mar 2006, 13:07
Provincie: Friesland

bergwandeling 7 mei

Bericht door Meindert M »

Leeftijdsgroep: n.v.t.
Locatie: in Nederland Ommem
Verzamelplaats: Restaurant Nieuwe Brug
adres: Lemelerweg 13, 7731 PR Ommen
Verzameltijd: 12.30-13 uur
start activiteit: 13 uur
Aanmelden voor: 5 mei
Kosten: 1 euro


Omschrijving activiteit:

We gaan bergwandelen, maar dan op zijn Nederlands. Of anders gezegd, we gaan wandelen door een glooiend landschap. Dat doen we op de Archemerberg. Een voor Nederlandse begrippen forse berg (in lengte en breedte, hoogte is 76m) gelegen net ten zuiden van Ommen naast de meer bekende en kleinere Lemelerberg. De Archemerberg is goed zichtbaar als je de autoweg tussen Raalte en Ommen neemt. Dan zie op een gegeven moment een behoorlijke imposante bult in het landschap verschijnen.

De wandeling start bij de Regge, 1 van de 2 bekende beken in Salland en Twente. Via een ommetje gaan we naar de berg toe. Op en rond de berg heeft onze wandelroute globaal de vorm van een 8. Zodoende komen we 2 keer over de top.
Wat kun je zoal verwachten onderweg: mooie natuur, een behoorlijke klim. enkele vergezichten en een restaurant halverwege.

http://www.christensingles.org/userpix/ ... _173_1.jpg

De groepsgrootte zal tussen de 6 en 20 personen zijn.

Onderweg zullen we enkele pauzes nemen waarvan de 1e de lunchpauze is. Dan zijn we nog niet bij het restaurant.
Mijn inschatting is dat het wandelen tot 17 uur duurt. Nadien gaan degenen die dat willen gezamenlijk eten in het restaurant waar we gestart zijn.

Ik kan 4 mensen ophalen van de stations Almelo en Ommen.

Dus doe mee als je 8 mei wilt kunnen zeggen dat je op z'n Nederlands gebergwandeld hebt ... of is het nu berggewandeld.

Je kunt je opgeven via een nieuwe reactie - iedereen leest mee - of een PB (prive bericht).
Verzoek is ook om aan te geven of je mee wilt eten.
Laatst gewijzigd door Meindert M op 14 apr 2011, 18:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Gast »

Het lijkt mij leuk om mee te doen. Ik reis met het openbaar vervoer. Ik zou het wel mooi vinden als er meer mensen uit het noorden zijn die willen meedoen(Drachten, Heerenveen, Groningen). Dan zouden we samen kunnen reizen en/of carpoolen. Dus wie uit het noorden des lands lijkt dit ook leuk?
Meindert, ik neem aan dat Nordic Walking is toegestaan.

Groetjes, Susan

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Hendrik Ritsema »

Hoi Meindert,

je kunt mij ook hiervoor noteren.
Fijn dat je deze activiteit voor ChristenSingles organiseert.

Groeten, Hendrik.

Gast

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Gast »

Via een routeplanner zag ik dat het station iets meer dan 2 km van de startlocatie ligt. Wanneer er meer deelnemers met de trein komen, zouden we met elkaar kunnen lopen naar de startlocatie.

Groetjes, Susan

Meindert M
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 mar 2006, 13:07
Provincie: Friesland

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Meindert M »

Hallo Susan en Hendrik,

Leuk dat jullie willen meedoen.
Nordic walking is geen probleem.
Goed idee Susan, voor de mensen die met het ov komen en een paar kilometer extra lopen niet erg vinden. En zelfs mensen die 11 km aan de korte kant vinden, zouden op deze manier misschien toch nog mee willen doen.

groet,
Meindert

Wijtze W
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 okt 2006, 08:14
Provincie: Maak een keuze...

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Wijtze W »

Hoi, Lijkt me leuk om mee te doen, schitterende omgeving daar! Ik reis vanuit Leeuwarden met de trein.
Kunnen jullie mij van station Ommen ophalen?

groet, Wijtze

Wijtze W
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 okt 2006, 08:14
Provincie: Maak een keuze...

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Wijtze W »

metelkaar 2 km. wandelen is ook geen probleem toch? Zullen we dan een groepje "Noorden" vormen?

groetjes, Wijtze

Gast

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Gast »

Op het station van Heerenveen stap ik in de trein...wie o wie is ook van plan om hier in de trein te stappen?
Nog een paar dames erbij zou erg leuk zijn... :D :D

Groetjes, Susan

Gast

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Gast »

Na het rondzenden van een e-mail door de beheerder, hoop ik dat meer leden zich voor deze tocht zullen aanmelden.
Ik zou het erg mooi vinden als deze tocht zou doorgaan.

Groetjes, Susan

Ewout B

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Ewout B »

Begrijp ik goed dat de te lopen afstand 11 km is?
Ben nog in overweging of ik mee zal gaan...

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Hendrik Ritsema »

Hoi Ewout,

niet twijfelen, maar meegaan!!
Veel mensen krijgen achteraf spijt dat ze niet vaker hebben meegedaan.
De wandelingen/fietstochten van Meindert zijn altijd zeer geslaagd en je ontmoet vaak weer nieuwe deelnemers.
Wat houd je nog tegen?

Gast

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Gast »

Ewout...inderdaad, niet twijfelen maar meegaan!

Voor mij is dit de eerste keer dat ik meega met een wandeltocht van Meindert. Ommen is een prachtige omgeving. Het is gezellig en leuk om met anderen zo'n wandeltocht te doen.
Ommen is goed bereikbaar met het openbaar vervoer (trein).
De weersvoorspellingen zijn prima...zonnetje, niet te warm, heerlijk loopweertje!

Ik reis van Heerenveen naar Ommen met de trein. Ik heb een voordeelurenabonnement, dus als je ook vanaf Heerenveen wilt reizen kun je hiervan meeprofiteren (max. 3 pers.).
Als je samen met mij wilt reizen, dan ontvang ik graag een berichtje van je in mijn postvakje.

Groetjes, Susan

Betty H
Berichten: 6
Lid geworden op: 27 feb 2010, 08:45
Provincie: Maak een keuze...

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Betty H »

Goedenmiddag!

'k Wil me graag opgeven voor de wandelactiviteit van komende zaterdag 7 mei (Archemerbergactie, deze 'berg' is mij niet geheel onbekend).Opgeven kon tot 5 mei. Rond 6 mei verwacht ik weer thuis te zijn. 'k Vertrek nl. vanmiddag voor een vakantietrip. 'k Heb nog niet eerder meegedaan aan een activiteit van ChristenSingles.
's Avonds heb ik nl. alweer wat anders.
'k Hoop deze week van jullie/jou te horen. Alvast bedankt.

Klaas W
Berichten: 49
Lid geworden op: 07 mei 2010, 18:04
Provincie: Maak een keuze...

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Klaas W »

Hoi Meindert,
Doe zaterdag de 7 mei mee te wandelen in de omgeving van Ommen
Vr groeten Klaas W

Meindert M
Berichten: 498
Lid geworden op: 22 mar 2006, 13:07
Provincie: Friesland

re: bergwandeling 7 mei

Bericht door Meindert M »

Leuk dat jullie meedoen.

En Ewout, de wandeltocht is in totaal 11km.

mvg
Meindert

Plaats reactie