Wandeling Dalfsen, 2 april 2022.

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Wandeling Dalfsen, 2 april 2022.

Bericht door Betty G »

Eindelijk na 2 lange coronajaren konden de activiteiten weer worden opgestart. 2e kerstdag had ik hier ook met een groep gewandeld maar konden we na afloop niet uit eten. En onderweg was het ook koffie, erwtensoep, warme chocolademelk enz. to go, dus buiten opdrinken en opeten. Daarom besloten om de wandeling vandaag over te doen, Dorris ging voor de 1e keer mee en ik kende haar al van activiteitenclub Aktivo. Samen naar Dalfsen gereden waar we ons in het Oude Station zouden verzamelen. Vooraf een kopje koffie of thee met wat lekkers en even bijpraten. De meeste deelnemers had ik vorig jaar alweer gezien tijdens de fietstocht in Wolvega. Tussen de lockdowns door werd er toch geprobeerd om een activiteit te organiseren, fijn dat het mogelijk was. Tegen kwart voor 12 gingen we van start, we wandelden het spoor over om al snel in het bos terecht te komen. Bij een bankje even gestopt om wat te eten/drinken en ik had een trommeltje met hartige hapjes meegebracht wat zeker in de smaak viel. Daarna weer verder en ieder genoot van de mooie bosrijke omgeving. De vogels floten en het zonnetje liet zich geregeld zien. De dagen ervoor had het nog gesneeuwd en afgelopen nacht gevroren. En zo wandelden we verder en kwamen we meer in een landelijke omgeving met smalle weggetjes met hier en daar een woning of boerderij. We hadden nog een x gestopt onderweg, er was immers tijd genoeg de wandeling was circa 12 km. Toen passeerden we restaurant de Boskamp en konden we lekker binnen zitten om wat te drinken. We namen er boerencake, een appelkoek of krentenwegge bij. Daarna was het maar een kort stukje wandelen naar het Oude Station, eerst nog even koffie of thee gedronken en daarna de menukaart gevraagd. Dat zag er lekker uit, moeilijk om een keuze te maken. Zelf nam ik een voorgerecht, ik was de enige die dat deed, lekker genieten en zo vaak ga ik niet uit eten. En als hoofdgerecht heerlijke pitte kippasta met als toetje een dame blanche. We lieten ons de maaltijd heerlijk smaken en kunnen terugkijken op een gezellige wandeldag.

Plaats reactie