Fietstocht van Beetsterzwaag naar Olderbekoop. 26-8.

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Fietstocht van Beetsterzwaag naar Olderbekoop. 26-8.

Bericht door Betty G »

Ik had eigenlijk voor een andere activiteitenclub een wandeling in Loenen georganiseerd. Afgelopen week had ik een paar afmeldingen en bleven we met 3 personen over, zodoende het uitje geannuleerd.
Heb mij opgegeven voor deze fietstocht en een fiets gereserveerd. Het zou een mooie zomerdag worden en tegen kwart voor 9 vertrok ik uit Zwolle. Het was voor mij ongeveer een uurtje rijden, gelukkig het grootste gedeelte over de snelweg en dat schoot goed op. Aangekomen in Beetsterzwaag de auto geparkeerd en de fiets opgehaald, even wat rondgefietst want de snackbar waar we hadden afgesproken was nog niet geopend. Om 10 uur ging deze open en lekker buiten op het terras gaan zitten, langzamerhand druppelde het terras vol en dronken we eerst koffie of thee met voor de liefhebbers gebak. Daarna van start gegaan, wat een mooie omgeving in het Friesche land. Door landelijk gebied, bosgebied, prachtige heidevelden en kleine plaatsjes gefietst. Bij het kanaal/sluis even gepauzeerd en daarna verder naar Olderbekoop waar we op een terras wat hebben gedronken. Een leuk en gezellig plaatsje en het weer bleef mooi, af en toe verdween de zon om al gauw weer tevoorschijn te komen. Weer terug gefietst via een andere weg en wederom even bij het kanaal/sluis gestopt. Daarna door naar Beetsterzwaag om de fietsen in te leveren. Sommigen hadden een eigen fiets mee en zetten deze achterop de auto. Op naar pannenkoekenrestaurant "Babouska". Lekker op het terras gegeten, ieder koos een heerlijke pannenkoek of een plate uit. Een ijsje als toetje lieten de meesten zich goed smaken. Na het eten werd het wat frisser en later begon het wat te regenen.
We hebben een mooie dag gehad met elkaar, Meindert bedankt voor het organiseren van deze fietstocht.




http://www.christensingles.org/userpix/ ... V021_1.jpg

Plaats reactie