Fietstocht Sallandse heuvelrug

Gesloten
Alida S
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jul 2007, 21:01
Provincie: Maak een keuze...

Fietstocht Sallandse heuvelrug

Bericht door Alida S »

De fietstocht over de Sallandse heuvelrug op 07 juli 2007

Een fietstocht waarvan we ons, gezien de slechte weersomstandigheden, tot op het laatste moment hebben afgevraagd of het zou kunnen doorgaan. Maar wat hebben we het getroffen; mooier en zonniger fietsweer hadden we ons niet kunnen wensen!

Nadat iedereen (10 personen) gearriveerd was, en voor zover nodig, kennis had
gemaakt met elkaar, vertrokken we vanuit Holten noordwaarts richting Haarle. Sommigen kenden elkaar al van eerdere activiteiten, anderen waren nieuw, maar ik vond het bijzonder om te merken hoe gezellig en ongedwongen de sfeer gelijk al was! Al snel kwamen we bij het Natuurdiorama met daarnaast een uitnodigend terras waar we een heerlijke kop koffie hebben gedronken. We vervolgden onze tocht, genietend van de prachtige omgeving met afwisselend bos, open veld en heide. Verder klimmend (nou ja) via de Sprengenberg naar (de) Luttenberg waar we onze lunchpauze hebben gehouden. Vol nieuwe energie weer op de pedalen richting Hellendoornse/Nijverdalse berg. Af en toe even stevig trappen, maar steeds werd dat beloond met prachtige uitzichten en heerlijke afdalingen! Aan de rand van Nijverdal hadden we nog een gezellige stop bij het Bezoekerscentrum en een kop koffie op het terras bij het naastgelegen restaurant Dalzicht, waarna de laatste etappe ons via de Holterberg en door het bos terugvoerde richting Holten. Hierbij mochten we nog eenmaal genieten van een adembenemend vergezicht. Fantastisch! Precies 50 km hebben we gefietst!
Terug in Holten hebben we afscheid genomen van de vijf personen die besloten hadden niet mee te gaan eten. Met z’n vijven hebben we tot besluit nog heel gezellig en lekker gegeten in een restaurant in Holten.

Het was mijn eerste kennismaking met deze club, maar ik vond het erg leuk en heb me geen moment alleen gevoeld. Dus… zou je wel es aan een activiteit mee willen doen, maar aarzel je nog? Gewoon een keer doen joh!

Groetjes, Alida

Gesloten