Kerstwandeling rondom Dalfsen, 26-12-2015.

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Kerstwandeling rondom Dalfsen, 26-12-2015.

Bericht door Betty G »

Net als 2 jaar geleden had ik deze wandeling georganiseerd, een mooie en niet al te lange wandeling. Het verzamelen was bij het Oude Station in Dalfsen wat voor de treinreizigers ook prima te bereiken was. Ik stond eerst om 12:15 op het station omdat ik een carpooler zou hebben. Om half 1 ben ik weggereden omdat het verzamelen in Dalfsen om 12:45 was. Daar aangekomen was Ria er al en Elzo trof ik op de parkeerplaats. Een telefoontje van een deelnemer die zich in de tijd had vergist en van ver moest komen, redde het niet meer en kwam later gezellig mee-eten. Tegen 13:00 kwamen er 3 treinreizigers bij, ook de dame die ik eigenlijk van het station Zwolle zou ophalen maar goed. Even later kwam Dirk en hebben we eerst wat gedronken en wat bijgepraat. Hierna van start met de wandeling, door het buitengebied van Dalfsen en de bossen. Sommige paden waren nogal modderig omdat ze in het bos aan het werk waren geweest. De paden waren stuk gereden door de grote wielen van de tractoren. Gelukkig niet zo modderig als op 6 december, toen had ik de wandeling voorgelopen. Het leek meer op een voorjaarswandeling dan een kerstwandeling, het was maar liefst 14 graden, de warmste 2e kerstdag ooit. 1e kerstdag was ik bij mijn ouders en mijn vader wist zich nog goed te herinneren dat het op 2e kerstdag 1974 zo'n 12 graden was. Ongeveer halverwege was de rust bij een camping waarvan het restaurant was geopend. Er trad op dat moment een koor op en binnen was het erg druk, we gingen lekker op het terras zitten. Dat kon ook prima met deze hoge temperatuur en zelfs het zonnetje kwam er nog door. Na deze pauze verder gewandeld door de mooie omgeving en op een gegeven moment stapten we over op de groene route, we wandelden namelijk een kleurenwandeltocht. Een eindje langs de bosrand en zo kwamen we op het klinkerweggetje aan dat naar het Oude Station leidde. Ria en Jannet gingen naar huis en Dirk bleef nog wat drinken om daarna ook naar huis te gaan. We zijn met 5 personen blijven eten. Dat was super goed verzorgd en we lieten dat ons goed smaken. Het was een gezellige en gemoedelijke locatie en wie weet organiseer ik het volgend jaar wel weer, het was een fijne dag en daar wil ik alle deelnemers hartelijk voor bedanken.

Plaats reactie