2e pinksterdag, fietstocht Winschoten en omgeving.

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

2e pinksterdag, fietstocht Winschoten en omgeving.

Bericht door Betty G »

Om half 11 was het verzamelen bij het station van Winschoten en rond 11 uur zouden we van start gaan met de fietstocht. Ik nam mijn eigen fiets mee, deze moest achterin mijn kleine auto. Na wat passen en meten lukte dit, de klep kon niet dicht maar maakte ik goed vast zodat de fiets er niet uit kon vallen. Het was voor mij 1 1/2 uur rijden, ik nam wat speling en vertrok om half 9 uit Zwolle. Het was rustig op de weg dus ik kon goed opschieten. In Zwolle en onderweg was het mooi zonnig weer, hoe meer ik in de buurt van Winschoten kwam, hoe donkerder/bewolkter het werd. Om 10 uur was ik er al en laadde de fiets uit om even een klein rondje te fietsen, even de benen strekken na 1 1/2 uur te hebben gezeten. Hendrik en Eltjo kwamen er aan en we gingen naar het stationsgebouw, daar stond Anja ons op te wachten. De andere deelnemers moesten nog komen zodoende gingen we aan de overkant even een kopje cappuccino drinken terwijl Anja de deelnemers opwachtte. Rond 11 uur was de club compleet, al was er 1 persoon niet op komen dagen.
We gingen van start, Anja had deze fietstocht uitgezet. De zon kwam erdoor en we genoten van de mooie omgeving en hier kun je mooi ver van je afkijken. Een prachtig landelijk gebied en af en toe een beetje bosgebied. In een klein plaatsje werd er gestopt om een broodje te eten, daarna doorgefietst naar Bourtange. Hier hadden we wat langer de tijd om rond te kijken. Wat een gezellig plaatsje, ik vond het wel wat op Orvelte lijken. Kleine winkeltjes waarin allerlei snuisterijen, leuke grotere spulletjes voor in huis, kleding, kaarten, snoep, sleutelhangers, kaarsen enz. enz. werden verkocht. Uiteraard dronken we eerst een kopje koffie of thee met voor de liefhebbers gebak op een gezellig terras. Daarna kon ieder zijn/haar gang gaan. Ik liep door de straatjes en bezocht de gezellige winkeltjes. Ook heb ik een heel stuk over de graswal, die helemaal om het dorpje liep, gewandeld. Een paar mooie foto's gemaakt. Rond 15:00 vertrokken we uit Bourtange en fietsten we via een andere weg terug naar Winschoten, wat een prachtig gebied en we troffen het met het weer. Later nog een stop gemaakt, het werd ineens erg fris weer. Gelukkig had ik een extra fleece jasje mee, ook voelde ik af en toe een paar regendruppels maar de bui waaide over. En zo kwamen we na een heel mooie en gezellige fietstocht in Winschoten aan. Harry en Ria gingen naar huis en met 9 personen gingen we uit eten. Anja had gereserveerd bij een klein restaurant, gezellig en gemoedelijk was het daar. En wat was de maaltijd goed verzorgd, vis of kipfilet met diverse soorten groenten. Alles vers bereid, dus niets van bonduelle/diepvries of uit pot of blik. Verse spinazie met ei, verse asperges met saus, ham en ei, worteltjes met een heerlijk suikerlaagje, koolsalade, komkommer, rabarber. Echt zoals mijn oma en ook moeders het bereid. Zelf ben ik vaak te makkelijk door te kiezen voor de groenten van Hak, maar probeer toch geregeld verse groenten te eten. En als toetje een heerlijk ijsje met uiteraard vers fruit. We smulden er lekker van dat was de afsluiting van een heel gezellige dag. Anja bedankt voor de goede organisatie en iedereen bedankt voor de gezelligheid.


http://www.christensingles.org/userpix/ ... 0_n1_3.jpg
http://www.christensingles.org/userpix/ ... 8_n1_2.jpg

Plaats reactie