Wandeling 2e paasdag Sallandse Heuvelrug.

Plaats reactie
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Wandeling 2e paasdag Sallandse Heuvelrug.

Bericht door Betty G »

Tegen 11 uur was ik op het station om Jannet en Gera op te halen, daarna op weg naar Nijverdal helaas regende het behoorlijk onderweg. Gaandeweg werd het helderder en in Nijverdal aangekomen was het zo goed als droog. Ik had gereserveerd in het restaurant van het bezoekerscentrum, wij waren er al tegen half 12 en hebben nog wat rondgekeken. Het verzamelen was tussen 12:00 en 12:15, uiteraard vooraf iets gedronken en de meesten namen wat lekkers hierbij. Ik zou eigenlijk de paarse route gaan wandelen, 13 km. Omdat het regenachtig weer was en kans op onweersbuien durfde ik dat niet aan en koos voor 2 korte wandelingen. We gingen van start met de rode route van ongeveer 7 km.
Af en toe wat regen onderweg maar het grootste deel van de wandeling bleef het droog. Ieder genoot van de prachtige omgeving, veel deelnemers kende ik al van eerder uitjes. Maar het was heel fijn dat er ook nieuwe deelnemers bij waren, halverwege de wandeling kwamen we bij het uitkijkpunt/ picknickplaats. Hier hebben we een broodje gegeten en wat gedronken. Uiteraard was er hier een prachtig uitzicht naar diverse plaatsen, helaas waren de IJsselcentrale en de ABN-AMRO toren in Zwolle niet te zien, maar Arie zag de afwas op mijn aanrecht wel staan. :wink: Hierna weer verder gewandeld, we daalden de berg weer af naar het bezoekerscentrum. Hier waren kraampjes en voor de kinderen was van alles te doen, in het winkeltje kon je allerlei produkten uit dit gebied kopen. Informatie over diverse wandel- en fietstochten, films over dit prachtige gebied enz. We gingen eerst wat drinken en daarna wilde ik een korte wandeling van 4 km gaan wandelen. Sommige wandelaars bleven liever in het restaurant bij de open haard, met ongeveer 7 personen nog op pad gegaan. Ook de blauwe wandelroute leidde naar het uitkijkpunt en ging via een andere weg door het bos terug naar het bezoekerscentrum. Dit was om 17:00 gesloten en er was afgesproken dat de deelnemers die niet mee wilden wandelen voor de ingang op ons zouden wachten. Rond half 6 vertrokken naar het Chinees restaurant Dynasty, hier hebben we met 11 deelnemers de dag afgesloten met een heerlijke maaltijd.

Anita B
Berichten: 16
Lid geworden op: 22 apr 2013, 15:16
Provincie: Maak een keuze...

re: Wandeling 2e paasdag Sallandse Heuvelrug.

Bericht door Anita B »

Super tof voor herhaling vatbaar ik vond het geweldig leuke mensen te leren kennen, en een nieuw leven te zijn begonnen vanaf dat moment .


Groet Anita

Plaats reactie