17 december 2005 - Stijldans-event Musselkanaal

Gesloten
Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

17 december 2005 - Stijldans-event Musselkanaal

Bericht door Hendrik Ritsema »

Zaterdagmiddag waren de weersomstandigheden rondom Musselkanaal wel erg slecht.
Er was hier 5 cm. sneeuw gevallen en de wegen waren erg glad.
Desondanks trotseerden 22 ChristenSingles deze barre omstandigheden om van het stijldans-event in Musselkanaal, bij dansschool Poelman, niets te hoeven missen.

Het is altijd weer spannend hoeveel mensen zich via internet op zullen geven en of men ook daadwerkelijk komt.
Deze keer waren er maar liefst 16 nieuwe leden, die nog niet eerder met de activiteiten hadden meegedaan.

Na een eerste kennismaking met elkaar onder het genot van koffie/thee met een plak cake, begonnen we aan de danslessen onder deskundige leiding van Jan en Monica Poelman.
De Quick-Step was de eerste dans die we leerden.
De mannen begonnen met rechts.
Er werd altijd voor de mannen gesproken en er werd tegen de wijzers van de klok in gedanst.

Al gauw leerden we het volgende riedeltje:
Voor, zij-sluit, achter, achter, zij-sluit
voor, voor, zij-sluit, achter, achter, zij-sluit, enz.

Nu we dit afzonderlijk geoefend hadden in een lange rij heren en dames, brak het moment aan, dat we dit samen moesten oefenen en de heren werden verzocht een dame te vragen.
Eerst wat onwennig werden de eerste passen dan ook gezet en er werd regelmatig op elkaars tenen getrapt.
We lachen erom, want dit hoort er nu eenmaal bij.
Na eerst droog oefenen werd er al gauw gedanst met muziek.

Zo leerden we ook dat lange-afstands-dansen er niet bij was.
Ook kwamen we tot de ontdekking dat er op de vloer niets te vinden viel.
Het was veel beter dat beiden over de linker schouder keken om niet met een ander te botsen.

Regelmatig werd er doorgeschoven en dan had je weer een andere danspartner.
Onder de beginnende dansers waren ook enkele gevorderden, die het op hun beurt ook weer leuk vonden om de mensen te helpen die er iets meer moeite mee hadden.

Na een korte pauze konden ook de gevorderde deelnemers zich uitleven op de dansvloer en werd er gedanst op de Quick-Step en de Cha-Cha, waarbij de beginners zich vergaapten aan hun danskunsten.

Hierna leerden we de Engelse Wals.
Eerst eenvoudige passen.
De heren begonnen weer met rechts naar voren en al gauw leerden we: rechts, zij-sluit, links, zij-sluit.
Hierna oefenden we samen met danscollega een vierkantje: voor, zij-sluit, achter, zij-sluit.
Nadat we geroken hadden aan de eerste passen van de Engelse Wals, deden we de Sneeuwbal-Quick-Step.
Er werd begonnen met 1 danspaar.
Na een paar rondes te hebben gedanst werd elk verzocht een andere danspartner te vragen.
Nu dansten 2 paren op de dansvloer. Daarna 4, dan 8 en tenslotte danste iedereen.

Ook liet Jan Poelman ons nog zien hoe we uiteindelijk de Engelse Wals kunnen dansen met enige oefening.
Hierna werd het stijldans-event afgesloten met een gezamenlijk diner in Horecacentrum Spa te 2e Exlo?rmond.
In colonne, met de dansleraar voorop zijn we hierheen gereden.
Na zoveel inspanning smaakte het eten voortreffelijk.
We konden kiezen uit groente-/tomatensoep, 3 soorten vlees, geserveerd met aardappels en groente, ijs na.

Met een zeer voldaan gevoel keerde men tegen half negen huiswaarts.
Menigeen kijkt al weer uit naar de tweede dansles.
De planning is om dit te organiseren de zaterdag voorafgaande aan Valentijn.
En, wanneer was dat ook alweer...

Gea M
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 mar 2006, 13:22
Provincie: Maak een keuze...

17 december 2005 - re: Stijldans-event Musselkanaal

Bericht door Gea M »

Afgelopen zaterdag was het Stijldans-event in Musselkanaal van de ChristenSingles.
Het was geweldig. Voor herhaling vatbaar.
Het was allemaal goed voorbereidt.
Jan en Monica (van dansschool Poelman) deden het ook op een leuke en gezellige manier.
Ze hadden veel geduld.
Leuk om samen met ChristenSingles op deze manier het dansen te leren of voor hen die het al vaker gedaan hebben om het zo nog eens weer te doen.
Want als alleenstaande kom je niet vaak in de gelegenheid om het dansen te blijven onderhouden en dan vergeet je het toch wel weer gauw.
Na deze dans-event ben ik weer helemaal verslaafd.
Dus in ??n woord gezellig, dus voor herhaling vatbaat.
Na afloop gingen we nog gezellig gezamenlijk met elkaar eten in 2e Exlo?rmond.
Tijdens het lekkere eten nog gezellig bijkletsen van al onze danservaringen.
Fijn dat er op deze manier wat georganiseerd wordt voor alleenstaanden.
Zelf ontbreekt het mij niet aan vrienden en kennissen, maar de meesten zijn getrouwt en hebben toch andere bezigheden en dan is het toch mooi om eens iets te doen met hen die ook alleen zijn. Ook is het mooi met ChristenSingles te ervaren dat we allemaal kinderen van God zijn en dat we ??n doel hebben op weg naar Die Grote Dag.

Nog even een aanvulling op het onderstaande.
Ik wil Hendrik nog hartelijk bedanken voor het vele werk dat hij heeft gedaan om dit alles te organiseren en ik denk wel dat ik dit namens de hele groep kan en mag doen.

Jantina W

17 december 2005 - re: Stijldans-event Musselkanaal

Bericht door Jantina W »

Hoi Hendrik en alle dansenden te Musselkanaal,

Gisteren was ik voor het eerst bij een singles bijeenkomst, en dan ook nog christelijk! Genoten heb ik, nooit geen dansles gehad en dan een ieder die de moeite nam om mij te helpen met het dansen, nou dat heeft enige zweetdruppels gekost hoor, niet alleen van mij maar zeker van enige heren die mij leidden, en zelfs iemand die mij ook nog met zijn eigen voeten leidde. Fantastisch!!!

En dan de dansleraar die ons zelfs tot in het restaurant begeleidde, en die overheerlijke en gezellige maaltijd. Het bidden als christenen metelkaar voor de maaltijdd in een restaurant, dat is mij de laatste jaren in een grotere groep nooit meer overkomen, dat sterkte mij ook.

Een dag later ben ik weer alleen in m'n huis, voldaan, soms voel ik mij een tikkeltje eenzaam na zo'n rijkdom van gisteren. Wat wil ik een ieder bedanken voor die rijkdom.

Gelijkertijd besef ik ook dat deze tijd voor de ene persoon beter is dan voor de ander, van ons allen. Vanmorgen ben ik naar een kerk geweest. Daar zei de voorganger: Mensen wees vandaag en alle andere dagen een licht voor mensen die ellende hebben, dat sterkte mij doordat hij bad voor hen(en mij), ik probeerde vandaag ook zoiets en ik heb ook van enkele mensen al weer iets goeds ontvangen. Veel goeds wens ik jullie Jantina

Ieme P

17 december 2005 - re: Stijldans-event Musselkanaal

Bericht door Ieme P »

Hallo Hendrik,

Hartelijk bedankt voor het organiseren van het stijldans-event.
Ik heb er enorm van genoten en ben blij met de volgende dansavond.
Ondanks een barre (sneeuwbuien) terugreis naar het hoge noorden zie ik met veel plezier terug op deze dag. Hendrik, hartelijk bedankt en ik hoop dat je nog lang zo door mag gaan.

Groeten van Ieme

Jeannette G

17 december 2005 - re: Stijldans-event Musselkanaal

Bericht door Jeannette G »

Hallo Hendrik,

Hierbij mijn reactie.
Ik vind dat je het erg goed hebt gedaan.
Een erg leuke dansomgeving. Ik heb leuke aardige mensen ontmoet. Dat vind ik zelf erg belangrijk.
Een leuke dag om op terug te kijken.
En wie weet volgen er nog veel meer.
Je hebt inmiddels alweer een nieuwe dansmiddag zo'n beetje gepland.
Ik ben er dan zeker bij.
Fijne feestdagen gewenst voor iedereen

groeten van Jeannette Groen

Gesloten