Fietstocht Weerribben/ De Wieden 17-8-2013

Gesloten
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Fietstocht Weerribben/ De Wieden 17-8-2013

Bericht door Betty G »

Jannet opgehaald vanaf het station in Zwolle en daarna door naar Steenwijk, Anja en Johan ophalen. Ze waren er al dus konden we zo door naar Ossenzijl.
Eerst onze fietsen opgehaald en toen naar de Gele Lis op het terras, wachten op de rest van de deelnemers. De ober was erg gestressed en ongeduldig, wanneer
je klanten wilt aantrekken kun je beter wat vriendelijker zijn............maar goed. Na de koffie eerst het bezoekerscentrum in waar o.a. een klein huisje met rieten dak stond
met een kleine kamer en de bedstee er nog in. Zo leefden de mensen hier vroeger, daar waren ook zwart-wit filmpjes over te zien. Een punter met een fuik erin, vroeger
ging ik met mijn opa in de punter om de fuiken te lichten, vaak zaten er palingen in. Ik was toen nog jong, mijn opa is in 1982 al overleden. Ik kom uit Wanneperveen en mijn opa en oma van moeders kant en de overgrootouders woonden in Belt-Schutsloot. Daarna op de fiets met onze gids Hettie, een mooie fietstocht had ze uitgezet. Eerst richting Kalenberg en via de Wetering naar een picknickplaats aan het water, het was heerlijk zonnig weer. Na de picknick weer verder gefietst richting Giethoorn, hier hadden we even vrije tijd.
Even rondgekeken in De Oude Aarde en Pottenbakkerij Rohda. De pottenbakkerij was vroeger in Wanneperveen. Erg druk in Giethoorn al fietsend en lopend over de bruggetjes.
Op een gegeven moment waren we in Giethoorn-Zuid met nog maar 6 personen....... Ja hoor, daar belde Hendrik al, ze waren bij de kerk rechtsaf gegaan en wij rechtdoor.
Bij de brug kwamen we elkaar weer tegen en verder richting Dwarsgracht gefietst, door naar Jonen en met de pont overgezet. In Blokzijl aangekomen streken de meesten op een terrasje neer, enkele deelnemers gingen de kerk bezichtigen en een rondje door het plaatsje wandelen. Het was al half 6 dus verder gefietst, we kwamen door het plaatsje Nederland en nog een x door Wetering. We hebben een prachtig deel van de Weerribben en de Wieden gezien en troffen het met het prachtige weer. Hierna gegeten in restaurant Kolkzicht, een ieder liet het zich goed smaken. Daarna ging ik door naar Meppel om nog een verjaardagsborrel (frisdrank dus) te halen bij mijn zusje. Ik vond het een heel mooie en gezellige dag en Hettie bedankt voor het organiseren van deze prachtige fietstocht.
Laatst gewijzigd door Betty G op 01 sep 2013, 20:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: Fietstocht Weeribben/ De Wieden 17-8-2013

Bericht door Hendrik Ritsema »

't Is altijd weer nagenieten als ik jouw verslagje lees. :)

Een supergeslaagde dag.
Fijn dat zoveel mensen uit diverse provincies konden komen en hebben deelgenomen.
Leuk als we elkaar weer terugzien bij een activiteit en we ook weer nieuwe leden ontmoeten.

Voor Hettie was het de eerste keer dat zij organiseerde en dat heeft zij prima gedaan. Cool! 8)
Petje af om zo'n grote groep mensen bij elkaar te houden.
Zo schuilen er verborgen organisatietalenten binnen de groep ChristenSingles.

Hettie, bedankt voor jouw bijdrage en ik hoop dat je nog wel weer iets voor CS gaat organiseren.
Je hebt genoeg leuke ideeën om te ondernemen.

Groetjes, Hendrik.

Gesloten