Wandeling staatsbossen en landgoed Dickninge, 11-5-2013.

Gesloten
Betty G
Berichten: 562
Lid geworden op: 31 jan 2010, 17:02
Provincie: Overijssel

Wandeling staatsbossen en landgoed Dickninge, 11-5-2013.

Bericht door Betty G »

Vandaag was het dan zover, mijn 1e activiteit organiseren voor Christen Singles. Spannend natuurlijk al had ik alles goed voorbereid, geregeld contact gehad met het Vergulde Ros en de wandeling 2x voorgelopen. Ik had 3 wandelingen, 1 van 2 km op het landgoed Dickninge, 1 van 5 km door het Reestdal en de Witte Wievenroute van
8 km door de bossen. Het weer voorspelde niet veel goeds, vanaf de middag gaf de buienradar regen aan. Niemand meldde zich af, al kwam er 1 persoon niet opdagen....
Eerst naar het station in Zwolle om Jannet, Zwannie en Ria van de trein te halen, daarna door naar Halfweg bij Staphorst. Toen we naar binnen liepen kwam Seya er ook al aan en even later Meindert. Koffie gedronken met wat lekkers erbij, het regende heel hard dus we besloten om het even af te wachten. We hadden gekozen voor de route
van 8 km omdat je dan nog wat beschut door de bossen liep. Rond 13:20 toch maar van start gegaan, we lieten ons niet kennen. Cape's , regenbroeken aan en de paraplu op en wandelen maar. De eerste 45 minuten liepen we in de regen en toen klaarde het op, later brak de zon ook door. Tijd voor de 1e pauze in dit mooie en rustige bosgebied bij Staphorst. Hierna weer verder door bossen, over heidevelden en langs vennetjes. Na een poos kwamen we voor de 2e x langs de picknicktafel en namen een korte rust. Ook toen scheen het zonnetje nog lekker, daarna het laatste deel van de route. We waren bijna in Het Vergulde Ros toen er weer een bui losbrak. Het was ongeveer een uur of 5, de Dickninge Wandeling hebben we niet meer gelopen. Samen nog wat gedronken, hierna gingen Meindert en Ria naar huis. Zwannie, Jannet, Seya en ik genoten nog van een heerlijk diner in de Vergulde Ros. Het was, ondanks de regen, een gezellige dag.

In het najaar wil ik deze tocht nog een x op het programma zetten.

Gesloten