Wandeling Holterberg zaterdag 2 mei 2009

Gesloten
Gineke G

Wandeling Holterberg zaterdag 2 mei 2009

Bericht door Gineke G »

Nog nooit gehoord van ChristenSingles.org en gevonden via Google. Mijn ervaring is, dat als je iets doet wat bij jezelf past, het eigenlijk altijd goed is ook al ken je vooraf nog niemand. Via de site mij opgegeven en aan het aantal reacties te zien, waren we met hooguit 6 personen. Dat waren er heel wat meer, ik meen in ieder geval 14 (maar het kunnen er ook meer geweest zijn). We hadden het weer mee en dat zal zeker bijgedragen hebben aan het aantal deelnemers. De wandeling was ongeveer 12,5 kilometer over de hei bij Nijverdal, de Holterberg. Nou ja berg…. het was heuvelachtig en als je aan de rand van de polder bent opgegroeid, tussen de weilanden en de koeien, is dit wel even wat anders. De temperatuur was helemaal goed, niet te koud, niet te warm, prachtig wandelweer. Onderweg hebben we onze lunch genuttigd en na een heel stuk van de wandeling te hebben afgelegd, waren er enkele korte stops ingelast. Onderweg genoten van de natuur om ons heen waaronder het frisse lentegroen, een ree met jongen en een soort grote worm (ben geen kenner, dus ze kunnen me alles wijs maken wat dit is geweest, er is een foto van gemaakt en komt hier nog bij, dus wie het weet mag het zeggen). Vooral hebben we ook van elkaars gezelschap genoten. Er is heel wat afgebabbeld wat soms ten koste ging van het opnemen van de omgeving.
Na afloopt nog even op een terras gezeten en de vochtbalans enigszins weer op peil gebracht. Hierna vond het grootste gedeelte van de groep het welletjes en ging huiswaarts. Zeven personen hebben nog genoten van een heerlijke maaltijd, zodat ook de verloren zouten en mineralen weer aangevuld waren.
Mijn indruk: een zeer gezellige club mensen waar ik zeer zeker vaker mee op pad wil gaan!!


Jojanneke B

re: Wandeling Holterberg zaterdag 2 mei 2009

Bericht door Jojanneke B »

Hoi,

Die grote worm die jullie gezien hebben is een hazelworm. Dit is geen echte worm maar een hagedis zonder poten. Ze worden ook vaak voor een slang aangezien maar zijn volstrekt ongevaarlijk. Ze liggen vaak op paden om op te warmen in de zon net als andere reptielen hebben ze deze warmte nodig om actief te worden.

Groeten,

Jojanneke

Gast

re: Wandeling Holterberg zaterdag 2 mei 2009

Bericht door Gast »

Door omstandigheden was ik verhinderd.
Herkenbaar waar ik mezelf ook op betrap bij een activiteit van INKTVISZ dat bij een wandeling, de mensen vaak van achteren gefotografeerd worden.
Als je achteraan loop en je wilt de mensen op de foto zetten heb je dat gewoon.
Ik ben wel eens vooruit gerend en dan een foto maken als de groep naar je toe loopt. Dat zijn vaak ook leuke foto's

INKTVISZ heeft ook heel leuke ideeën voor wandelingen.
Ik heb namelijk een abonnement op "Toer actief" dit is een blad waar leuke uitstapjes instaan lopend of met de fiets met een apart routeboekje.

In mei hebben we weer een stijldansavond in Wezep

Meer info op www.inktvisz.nl

Hendrik Ritsema
Berichten: 251
Lid geworden op: 23 feb 2006, 17:43
Provincie: Groningen

re: Wandeling Holterberg zaterdag 2 mei 2009

Bericht door Hendrik Ritsema »

Hoi Dirk,

om reden van privacy zijn de mensen meestal van achteren of met enige afstand op de foto gezet.
Niet iedereen wil met zijn gezicht op internet prijken.

Succes met organiseren van de dansavond.

Hendrik.

Gesloten