Organiseren, dat kan jij toch ook?

Activiteiten welke niet zijn onder te brengen in een bepaalde provincie
Plaats reactie
Beheerder
Site Admin
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 feb 2006, 13:06
Provincie: Groningen

Organiseren, dat kan jij toch ook?

Bericht door Beheerder »

Organiseren kan iedereen. Ook jij kunt organiseren!!
Het vraagt slechts een minimale inspanning om zelf een activiteit in je eigen omgeving te organiseren.
Dit hoeft geen grote activiteit te zijn.
Een wandeling of fietstocht is heel makkelijk te organiseren.

Jij weet in je eigen omgeving de leukste wandel-/fietsroutes en beste restaurants waar je goedkoop kunt eten.
Jij alleen bent de kenner bij uitstek om een activiteit voor ChristenSingles in je woonplaats te organiseren.
Klik voor suggesties eens op Oude activiteiten
Leuk toch, als ook ChristenSingles naar jouw activiteit komen en jouw inzet weten te waarderen.

Je hoeft je inspanning niet voor niets te doen.
Je mag van elke deelnemer een klein bedrag vragen voor het organiseren.

Veel succes met organiseren in je eigen woonomgeving!!


Eén van onze leden schreef het volgende:
Activiteiten zijn leuk en al helemaal als je daar nieuwe mensen mee ontmoet.

Dat activiteiten vaak geld kosten ben ik het niet mee eens. Als medewerker van een natuurcentrum zie ik heel veel mensen veel geld neerleggen voor een middag actief beziggehouden worden. Een film vooraf, een gidsgeleide fiets of wandeltocht toe. Velen zouden met dezelfde groep mensen ''gratis'' een soortgelijke wandeling of fietstocht kunnen maken. Iemand die zijn omgeving kent of op zoek gaat in zijn/haar omgeving weet ook bij slecht weer dan wel een uitwijkplaats waar je voor weinig geld toch een leuke dag kunt beleven.

Ontbijt voor een vroege vogelwandeling hoeft niet van een catering te komen. Een zak broodjes van de super en wat beleg smaakt net zo goed. Wordt het laat dan hebben veel mensen wel de mogelijkheid om een avondpot in elkaar te knutselen. Iedereen lapt een beetje geld en je hebt een heerlijke maaltijd op tafel staan.

Tijdens wandelingen of fietstochten of gewoon een bezoekje aan een speeldoosmuseum of lekker hangen op een grasveldje aan de Neder-Rijn of welk mooi plekje dan ook leidt tot contact, gesprekken die je nooit verwacht zou hebben, nieuwe vrienden en vriendinnen en vaak leuke e-mail of MSN contacten later.

Het probleem is vaak dat evenementen op een specifieke dag, op een specifiek tijdstip vallen. Kun je dan wel of kun je dan niet? Maar er bestaat ook de mogelijkheid om meerdere mensen te vragen wat datums op te geven en in één keer aan allen bekend te maken welke dagen en welk tijdstippen de meesten uitkomt om iets samen te ondernemen.

Als het iemand erom gaat te ''daten'' dan is deze werkwijze ongeschikt. Als het iemand erom gaat nieuwe mensen te ontmoeten en samen wat leuke dagen te bedenken dan zijn er dus zat ''goedkope evenementen'' te bedenken. ''Gastvrijheid'' is ook wel een sleutelwoord in deze, want als je ten gevolge van een evenement (in voorkomende gevallen) niemand over de vloer wilt hebben dan ben je wel aangewezen op een restaurant of lunchroom. Ben je eenmaal zover dat wederzijds vertrouwen met een aantal mensen aanwezig is dan behoort zelfs logeren tot de mogelijkheden. Locale evenementen die wel geld kosten limiteren de deelnemers mogelijk door hun financiële mogelijkheden. Maar maak je vrienden dan is daar onderling vaak best wel een mouw aan te passen.

Singles durf eens ''niet'' af te wachten tot het je aan komt waaien!


Goedkoop en leuk:

Even naar de heide en een praatje met Aart, onze schaapherder maken, die altijd klaar staat met tal van wetenswaardigheden.
Wandelen door de bossen en over heide. Met wat geluk everzwijnen of edelherten zien (moet je wel vroeg voor uit de veren). Wordt er iemand te moe dan neem je een afslag eerder naar huis.
Fietsen door het beschermd vogel natuurgebied.
Een film kijken en lekker napraten op het natuurcentrum bij een bakje koffie van 1 euro.
Ik heb hier drie gitaren aan de muur hangen, een citer en een keyboard, wie durft eens een middag te ''klieren met muziek''?
Praten over muziek en elkaar je favorieten laten horen kost je ook de kop niet.
Slenteren over de zaterdag markt.

Tja dan heb je wel items als hoe je aan een fiets komt, hoe je sowieso op de afgesproken plaats komt, maar waar een wil is er altijd een weg. Met voldoende kennissen is er ook zat te regelen en niet alleen in mijn omgeving.

Komt het dan op gang, dat contact, dan is het heel leuk om dat via e-mail of MSN warm te houden.

Ik doe maar een voorzet en ik vind altijd alles leuk! Geïnteresseerden, laat eens iets van je horen.

Plaats reactie